Case detail
Een systeem en platform om interne medewerkers te begeleiden
Wie is Solvid Ondernemen?
Solvid Ondernemen begeleidt mensen in het opstarten van een eigen onderneming. Zij helpen mensen vanuit een uitkering om te werken aan het realiseren van hun ondernemingsdroom door hen te ondersteunen in alle stappen die komen kijken bij ondernemer-
schap van A tot Z. Of dit nu gaat om het schrijven van een ondernemingsplan, het maken van een financiële planning of zelfs het zoeken van de juiste boekhouder.
Sinds 2002 hebben zij duizenden nieuwe ondernemers succesvol op weg mogen helpen bij het realiseren van hun ondernemers-dromen met meer dan 10.000 geslaagde trajecten.
Het probleem
Het bouwen van een systeem en platform om interne medewerkers te begeleiden in de vele stappen die komen kijken bij de begeleiding van de verschillende klanten. Het gaat om verschillende trajecten waarbij iedere opdrachtgever andere wensen heeft bij het opstellen van een dossier.
Het systeem zou dus vooral moeten helpen in het maken van de juiste stappen, automatiseren van terugkomende processen en overzicht moeten bieden in de grote hoeveelheden informatie die per klant worden vastgelegd.
Daarbij moet het vooral ook een systeem zijn dat het werkproces ondersteunt, tijd bespaart en tevens aansluiting geeft tot belangrijke bedrijfsprocessen zoals de financiële administratie.
Onze oplossing
Door verschillende sessies op locatie van de klant hebben heel helder gekregen waar de behoefte ligt van Solvid Ondernemen. Namelijk: Projectmatig werken, met een diversiteit van verschillende trajecten, met een grote mate van flexibiliteit en grote behoefte aan automatisering van herhalende processen.
Hieronder vallen zaken zoals herinneringen voor het opvolgen van belangrijke deadlines, het genereren van klant specifieke documenten en het vullen van klantdossiers door middel van voorgedefinieerde templates.
De Integratie met Sharepoint maakt het mogelijk om gebruik te kunnen maken van de reeds bestaande documentbibliotheek en tevens ook vanuit Sharepoint de toegang te hebben tot de documenten welke opgeslagen worden in Salesforce.
Ook hebben zowel opdrachtgevers als klanten toegang tot een persoonlijke omgeving welke aangesloten is op Salesforce om informatie te raadplegen of zelfstandig dossiers aan te vullen of te wijzigen. Dit voorkomt foutgevoeligheid en biedt inzicht en transparantie voor je samenwerkingspartners.
Als kers op de taart kunnen Klanten gebruik maken van een eigen E-Learning Platform waar zij leermodules kunnen volgen om op die manier sneller te kunnen groeien in de stappen voor ondernemerschap. Per Klant kan Solvid Ondernemen zien welke modules gevolgd zijn en wat hiervan het resultaat was
Het resultaat
- Een omgeving welke naadloos aansluit bij het zeer complexe bedrijfsproces van Solvid Ondernemen.
- Een efficiënt maar flexibel werkproces.
- Een geautomatiseerde en flexibele procesflow per klanttype en per opdrachtgever die medewerkers stap voor stap meeneemt in de verschillende stappen.
- Een dynamisch debiteurenoverzicht voor alle uitgaande facturen en betaalstatus
- Een persoonlijk portaal voor Opdrachtgevers
- Een persoonlijk portaal voor Klanten
- Een E-Learning platform voor Klanten.
- Geautomatiseerde Documentgeneratie
- Eenvoudig afspraken inplannen in combinatie met Outlook
- Een Realtime Integratie met Sharepoint voor uitwisseling van documenten
- Een Realtime Integratie met Office 365 voor uitwisseling van e-mails en afspraken.
- Een Realtime Integratie met Microsoft Teams
- Realtime Rapportages en Dashboards met de belangrijkste stuurinformatie.
- Hogere data integriteit door geautomatiseerde validaties en controles van klantinformatie.
Producten en integraties
Bedrijfsadviseur
“De beste implementatiepartner die ik heb meegemaakt.”