Case detail
Een geautomatiseerd onboarding proces voor nieuwe klanten
Wie is Payplaza?
PayPlaza is innovatieve speler in de financiële sector. Deze partij richt zich op de toekomst van Point Of Sale-betalingen, met onder meer terminals en software.
PayPlaza heeft meer 50 partners in Europa van Financiële Instellingen tot POS Software bedrijven. Samen bedienen zij meer dan 20.000 actieve POS locaties. Hierdoor is PayPlaza toonaangevend met haar POS betaal oplossingen en haar partner netwerk.
Het probleem
Payplaza kwam met enkele vragen terecht bij Resolve IT
- Versnellen en efficiënter maken van onboarding proces nieuwe klanten en orders,
- Automatiseren invoer in verschillende systemen/platforms,
- Reduceren foutgevoeligheid door verminderen handmatige acties,
- Vergroten inzicht in belangrijke managementinformatie,
- Bijdragen aan schalen en laten groeien dienstverlening.
Onze oplossing
Door middel van workshops automatiseerde Resolve IT processen in sales, service, logistiek en backoffice, samen met het team van PayPlaza. De klantervaring stond hierbij centraal. Automatisering brengt het aantal administratieve taken en klantvragen naar beneden, waardoor PayPlaza haar
Service Level Agreements behaalt.
Met Salesforce koppelde Resolve IT externe data silo’s en systemen aan elkaar. Denk hierbij aan ExactOnline, UPS en een on premise system voor terminal informatie. Dit geeft PayPlaza een totaaloverzicht van verschillende platforms, toegespitst op het profiel van de gebruiker.
Met behulp van het Salesforce platform breidde PayPlaza haar services uit met een intuïtieve community. Resolve IT adviseerde en begeleidde hen hierbij. De resultaten spreken voor zich: het onboarding proces is nu volledig geautomatiseerd.
Daarnaast is het aantal administratieve taken gereduceerd, nam de foutgevoeligheid af en is de klantervaring verbeterd. Partners hebben de mogelijkheid om in de community bestellingen te plaatsen en deze te volgen met track & trace. Erg klantvriendelijk, dus!
Het resultaat
- Een geautomatiseerd onboarding proces voor nieuwe klanten.
- Een gestandaardiseerd datamanagementsysteem. Dat betekent: inzicht in en uitwisseling van data uit alle verschillende systemen.
- Een tijdsbesparing van 75% op repeterende processen, door geautomatiseerde workflows en documentgeneratie.
- Een persoonlijk platform voor klanten en partners van PayPlaza. Hiermee krijgen zij inzicht in actuele data en kunnen ze bestellingen en serviceverzoeken plaatsen.
- Hogere data integriteit door geautomatiseerde validaties en controles van klantinformatie.